Brev:
Søvn og sulten hele tiden
10. januar 2011
Alder:
4 mdr.
Søvn og sulten hele tiden
Hej igen.
Min sundhedsplejerske er blevet langtidssygemeldt, så nu vil jeg så spørge dig i stedet.
Min lille Sofie bliver 4 måneder i morgen og det er jo rigtig dejligt. Jeg fuldammer hende, hvilket jeg er meget stolt af.
Hun har, som jeg tidligere har skrevet, altid sovet rigtig godt, men det gør hun bestemt ikke mere.
Hun sover fra kl 19-20 om aftenen, så spiser hun, leger lidt, spiser og bliver puttet kl 21.30 og falder oftest hurtigt i søvn. Men hun vågner så natten igennem kl. 00.00, kl 03, 05, 07 og igen kl 08 hvor vi så står op, og hun er bare så sulten natten igennem og i løbet af dagen.
Jeg ammer når hun vågner og når hun skal sove, altså ca. hver 3. time.
Vi vil helst ikke begynde på grød osv. før hun er 5 måneder, men nu er presset fra omgivelserne begyndt. Alle er af den mening, at vi skal til at give hende vælling til natten. Men er det nu en god ide? Sover små børn virkelig bedre når de får vælling inden de skal sove? Eller sover de i virkeligheden dårligere fordi maven skal arbejde på højtryk?
Hun er jo vores barn, og vi bestemmer, men derfor kan vi jo godt komme i tvivl om, hvad der er bedst for hende.
Jeg kan godt leve med at skulle op mange gange om natten, hvis det kun er en måneds tid endnu, men min datter skal jo også trives med det.
Hun tager godt på (3550g ved fødsel og 7500g i dag)
Hun er meget interesseret i vores mad og er ved at dreje hovedet af led for at se os spise. Hun prøver også at tage mad fra vores tallerkener, men jeg tror ikke hun helt har forstået princippet endnu. Må vi give hende fx en gulerod at sutte på?
Håber ikke det blev for mange spørgsmål.
Med venlig hilsen
Marie